zondag 6 november 2005

Ik ben er weer! En dat bedoel ik niet alleen letterlijk, maar ook figuurlijk:-) voor uitleg zie maandagblog. Hieronder verslag laatste dag Londen.

Londen dag 3
Heerlijk geslapen, vroeg op en ik douche noodgedwongen bij het licht van m'n fietslamp (girlscout-ervaring: always be prepared;) Check-out is pas om 10.00 uur, maar ik ben rond een uur of negen al klaar met ontbijt en ga dus op stap (na deze keer een hostelmedewerker te hebben getroffen die wel een notitie maakt wanneer ik kapotte licht in douche meld itt Basil gisteren...) Bagage laat ik even in storage.
Hoop een ochtendfilm te vinden, want alle winkels gaan pas rond elf uur open, maar alle voorstellingen beginnen aan het eind van de ochtend en ik weet niet of ik dan nog wel tijd heb om eerst m'n tas en vervolgens de trein te halen. Na wat funshoppen bij Trocadero (wel open, woohoo:) krijg ik een brainwave en vraag bij bios of m'n grote rugzak mee naar binnen mag, dat scheelt heen en weer reistijd. Kassameiske vind het geen probleem en ik koop een earlybirdkaartje voor film om 11.40. Het is inmiddels uur of elf en ik heb dus veertig minuten om naar hostel te gaan en rugzak op te halen (vanaf Picadilly: Bakerloo line naar Waterloo, overstap op Jubilee naar London Bridge en lopen kost me ongeveer twintig en dan nog weer terug). Weer bij bios blijkt kassamiep me een kaartje voor The Brothers Grimm te hebben verkocht, maar gelukkig mag ik van afscheurmeiske naar binnen bij Elizabethtown, waar ik tijdens de resterende minuten commercials en trailers precies genoeg tijd heb om me lekker te installeren voor de film, die om 14.00 uur is afgelopen. Vanaf Picadilly heb ik een rechtstreekse metro naar het station. Ondanks dat ik m'n wapen (eh, een vijl) en andere potentiele lawaaimakers (horloge, portemonnee) in m'n jas door de röntgen doe, slaag ik er toch nog in om het douanepoortje op tilt te laten gaan. Ik word met straffe hand gefouilleerd en veilig bevonden door een teleurgestelde douanedame. (goh, ik vond het wel lekker;)
Reisinfo: de 14.42 Eurostar is om 18.02 in Brussel, voor 18.37 overstap naar Roosendaal, die trein mist net de aansluiting naar Zwolle, dus half uur wachten op 20.29. Dat heet een sneltrein te zijn, maar de enige stations die worden overgeslagen zijn Wijhe en Olst, we stoppen verder gewoon op de andere 25 (30?) stations op de route. Ben om 23.20 uur thuis voor een korte melding in blog, uitpakken, starten van dl van CSIEp6 en dan lekker slapen.

2 Comments:

At 11/12/2005 10:39:00 a.m., Anonymous Anoniem said...

Nou, klinkt goed hoor allemaal!:) En nu je het zegt, volgens mij heb ik deze week een interview met Kevin gelezen, waarin hij het over een vrouw heeft met fantastisch mooie schoenen... ;)

 
At 11/13/2005 03:46:00 p.m., Blogger BeeLikeJ said...

*bloos* ik wist wel dat ie ze cool vond;-)

 

Een reactie posten

<< Home