zaterdag 5 november 2005

Londen dag 2
Trof op weg naar badkamer Shae aan op de trap met -you guessed it- vrienden en drank (etc, do I need to spell it out, uch) Told her it was time for breakfast;)
Zelf ook ontbeten en geprobeerd kapotte licht in één van de douches te melden. Basil had geen zin om een notitie te maken. Oh well, naar Picadilly om te kijken of ik kaartje voor Ewan McGregor in Guys And Dolls kon scoren. Om 10.15 kwam een medewerker langs de enorme rij om te vertellen dat Ewan zich ziek had gemeld voor de middagvoorstelling. Ooookay, tijd om te gaan shoe-shoppen dus (it's not like I really wanted to see that show, but Mr. McG does have a gorgeous voice and I would have loved to experience him on stage;) Camden is 's morgens nog best rustig en ik kon op m'n gemak kwijlen in my favourite shops. Niet meteen toegehapt, maar na oriënterend bezoek aan aantal schoenenhoeken eerst rest van buurt doorgewandeld. Al wel een hele coole schoen gepast, maar was te groot. Helaas begreep de verkoper niet dat ik vooral lekker op schoenen wil lopen en bood mij extra korting aan. Hallo? Ze passen niet! Do I look like a girl? Ehm, don't answer that. Anyway... na rondje markt en grote beker verse IceCold Lemonade was ik klaar om toe te slaan. Zo fijn dat ik grote voeten heb en dus in de hippe herenhoek kan scoren, woohoo! Drie paar (jawel, 3 paar) gave schoenen gekocht (and in the process I managed to drive three shop-assistents mad: added bonus!). Foto's volgen...
Perfecte middag afgesloten met High Tea bij Walker's Quay (ook heel goede zit voor English breakfast btw) en daarna ontspannen terug naar Leicester Sqare voor film 'Corpse Bride'. Review volgt tzt in biosblog.
's Avonds speciaal m'n nieuwe schoenen aangetrokken voor date met Kevin Spacey (ok, hij op het toneel, ik in de zaal, gun me de droom;) en Shakespeare's Richard II. Heel slim dat ik de afgelopen weken ter voorbereiding toneelstuk had gelezen, nu was het goed te volgen. Het was een moderne interpretatie, maar wel in de authentieke taal. Ik had een superplek: derde rij aan de zijkant, dus Kevin had goed zicht op m'n nieuwe schoenen. Wel had ik in de eerste scene een restricted view omdat personage Bolingbroke precies met z'n hoofd voor King Richard zat, maar he was supposed to be the bad guy anyway, dus ik moest me sowieso aan hem ergeren *g*.
Great day.