zaterdag 20 maart 2010

Reisdag 3: een blind date in Reykjavik
Vandaag helemaal voor mezelf; na wederom een smakelijk ontbijt naar de haven gelopen voor uitzicht op bergen en bekijken van kunstwerk.
Om 11.00 uur had ik bij een koffiebar afgesproken met LJ-friend Felis Blanco uit het SPN-fandom. We kenden elkaar nog niet zo lang en ik ben niet echt een fan van SPN (meer van de fanfiction;), maar het klikte meteen! We bleken allebei Buffy fans en we hadden nog meer gemeenschappelijke cult-tv herinneringen, dus genoeg om over te praten. Na de warme chocolademelk heeft Felis me nog een kleine rondleiding gegeven en we zijn samen naar een comicbook-store geweest (waar ik weer een nieuw deel van m'n Buffy S8 verzameling heb gekocht). Om 14.15 uur namen we afscheid van elkaar. Zeer geslaagde ontmoeting!
's Middags heb ik een eigen tour uit m'n reisgids gewandeld waarbij ik onder andere de stad heb bekeken vanuit de enorme toren van de Hallrimskirkja. Daarna ook nog boeken gescoord en souvenirs voor de thuisblijvers gevonden.
's Avonds ging ik naar Filmhuis Regnbogin voor The Good Heart van IJslandse regisseur Dagur Kári (en muziek van Felis' neef!) - met weer zo'n rare pauze.

Weer een bijzonder geslaagde dag!

Foto's zaterdag 20 maart 2010

Reisdag 1: op weg naar Reykjavik / Foto's dag 1
Reisdag 2: The Golden Circle Tour in IJsland / Foto's dag 2
Reisdag 4: weer naar huis / Foto's dag 4

Labels: