donderdag 18 maart 2010

Reisdag 1: op weg naar Reykjavik!
Om 09.20 uur de deur uit voor de trein van 09.46 naar Schiphol (met natuurlijk een overstap in Amersfoort...) Keurig op tijd om 11.40 uur bij de check in voor de vlucht van 13.20 uur naar Reykjavik!
Bij de douane blijken m'n krentenbollen okay, maar m'n pakje yokidrink mag niet mee:( Voorbij de controle koop ik een flesje yoki van 3,50 euro voor een complete lunch tijdens het wachten op vertrek *zucht*. (Overigens dat flesje nog gevuld met kennelijk niet ontplofbaar kraanwater voor tijdens de vlucht).
Nog meer eet- en drinkklachten: mogelijk ben ik in het verleden vreselijk verwend, maar is het normaal dat je geen fijn voerpakketje meer in het vliegtuig krijgt? Niet eens een zakje pinda's voor bij m'n enkele glaasje jus d'O! Armoedig hoor. Wel leuk dat persoonlijke entertainment-centre op m'n stoel, maar ik geef de voorkeur aan een hapje.
En een laatste negatieve opmerking voor die meneer naast me: volgende keer graag schone sokken mee wanneer u uw schoenen uit wilt trekken tijdens de vlucht, mkay? Bedankt.

En dan nu: een fijne vakantie! Kwam rond half vier aan in Reykjavik, waar ik m'n ticket voor de fly-bus naar het hotel af kon halen. Die bus maakt een stop bij de Blue Lagoon, waar men even lekker kan dippen in het warme water. ZALIG! Ik reisde om 19.00 uur weer verder naar de stad, waar ik helemaal doezelig en opgewarmd van het dobberen in bed kroop om lekker te lezen. Bleek een lange dag te zijn geweest, want ik viel behoorlijk vroeg in slaap;)

Foto's donderdag 18 maart 2010

Reisdag 2: The Golden Circle Tour in IJsland / Foto's dag 2
Reisdag 3: Een blind date in Reykjavik / Foto's dag 3
Reisdag 4: weer naar huis / Foto's dag 4

Labels: