maandag 7 augustus 2006

Nieuwe schoolweek, nieuwe juf. Ik had vorige week al een lesje van haar bij mogen wonen, nu heb ik één op één conversatie-klas van Maria Mene. Erg streng, maar dat kan ik wel gebruiken. En ze pakt me ook grammaticaal aan, omdat ze vindt dat Omayra daar niet genoeg aan heeft gedaan. Dat klopt, maar ik had met haar immers afgesproken om meer op spreekvaardigheid te oefenen. Nou ja, zo krijg ik van allebei wat ik nodig heb, want in de lessen van Omayra praten we vooral over reizen;-) Ik heb een overweldigende hoeveelheid huiswerk.
Voor lunch ben ik alleen en Rosa serveert bij de granen/aardappel/knoflooksoep een specialiteit uit Quito: een koude pittige saus die met popcorn gegeten wordt. Ze vraagt wat ik er van vind en ik zeg haar -een beetje zenuwachtig- dat het niet m'n favoriete smaak is, maar dat ik het wel een interesant gerecht vind. En i.p.v. dat ze beledigd is, moet ze erg lachen om de manier waarop ik netjes probeer te zeggen dat het niet zo lekker is. Pfew. *g*

's Middags mag ik van mezelf internetten om mail te checken en nieuwe avonturen aan familie te melden. Bovendien moet ik op zoek naar wat actuele reis-informatie, dus genoeg goede redenen om achter de computer te kruipen:)
Weer thuis houd ik siësta tot ik door Rosa gewekt wordt voor het avondeten: meer zupa en vlinderpasta met ceso en gebakken banaan.
Gekletst met (geluisterd naar gesprek tussen) Rosa, Joff & Helena over reizen en daarna naar stad gelopen met Joff & Helene, waar we hem gedag zeggen (hij gaat op een trip naar de Galapagos deze week) en vervolgens naar het populaire internetcafe 'Papayanet' gaan. Ik vermijd de computers (echt) en maak m'n huiswerk terwijl Helene haar foto's online zet. Ik word er weer aan herinnerd waarom ik hangplekken van toeristen moet vermijden: hier wordt uitgebreid gerookt tijdens het surfen en eten, bleeech. Gelukkig smaak de 'Papaya de chocolate'-shake goed, maar dit doen we dus niet nog een keer. Voortaan blijf ik gewoon lekker op m'n kamertje om m'n huiswerk te maken.

Door naar dag 10

FOTO's week 2