dinsdag 1 augustus 2006

Bwaaah: WTF? Erg slecht geslapen en ik word enigzins koortsig wakker, red het allemaal net met ontbijt en aankleden. Volgens Helena heb ik last van de hoogte. Dankzij lange reis van het weekend en pittige lessen gisteren in combinatie met klimmen op straat (Nederland is zo lekker plat) ben ik vatbaar voor de ijlere lucht in de bergen. Niet fijn, maar ik ben lekker wel op tijd op school, beetje brak, maar klaar voor spaans: kom maar op!

Omdat de school gisteren werd verrast door mijn bezoek waren de lessen nog niet volgens rooster. Vandaag begin ik met profesora Maribel en medestudent Johan uit Denemarken voor twee uur conversatie, daarna heb ik grammatica les van Omayra. Omdat ik haar echter uitleg dat ik spaans voor m'n reizen wil gebruiken, besluiten we het grootste deel van de tijd aan conversatie te besteden. Dat is nog eens een fijne profesora:)

's Middags houd ik een uitgebreide siesta, waar ik behoorlijk van opknap.

Joff nodigt me uit om mee te gaan naar het vrijwilligershuis, waar een van zijn collega's afscheid neemt. We brengen de avond kaartend door met Lisa en Jessica uit Canada en Mike uit Amerika (what's in a name;) Het is gezellig en bovendien erg prettig om even geen spaans te hoeven spreken:)

PLUS: er is hoop voor de wereld. In gezelschap van deze vijf is geen roker te bekennen: kids today hey? Gotta love them. De Lonely Planet beweert dat er in Ecuador overal en door iedereen gepaft wordt, maar mijn ervaring is veel positiever. Volgens mijn informatie rookt in het Westen ongeveer 1 op de 3 mensen, maar hier in Quito zou ik met 1 op de 50 nog hoog inzetten. I'm having a great time:)

Door naar dag 4

FOTO's week 1