woensdag 2 augustus 2006

Al veel beter geslapen dan gisteren, nog wel wat snotterig, maar dat kan ook komen omdat het op de school zo verrekte koud is. Temperatuur buiten is aangenaam, zo rond de 21, 22 graden gok ik.
Ontbijt bestond deze keer niet uit toast, maar was dikke witte boterham. Wel de gebruikelijke jugo de mango y tomato de arbol (die ik op dag 1 als smoothie betitelde;). Lekker hoor:-)
School gaat steeds beter, al laat Maribel Johan meer aan het woord, omdat hij al lekker spaans spreekt. Zucht. Zo leer ik het natuurlijk nooit. Gelukkig besteedt Omayra aandacht aan conversatie.

Bij de lunch probeer ik Rosa uit te leggen dat ik geen maiskolf lust. Die noemen ze hier overigens heel bedrieglijk 'choclat', nou ja. Ze is niet beledigd, maar complimenteert me zelfs met m'n vorderingen in het spaans:-) Waar die lessen al niet goed voor zijn:)

's Middags neem ik de bus naar het oude (viejo) gedeelte van Quito voor een wandeling langs alle bezienswaardigheden (voornamelijk kerken en pleinen met standbeelden;) Zie foto's. Ik haal tussendoor een snack bij Ecuadoriaanse fast-food keten: drie warme versgebakken broodjes (pana de yuca) met een ijskoude milkshake (met yoghurt) Erg lekker. Hoewel het interieur van de Merced-kerk erg indrukwekkend is, vind ik viejo Quito aan de buitenkant niet zo geweldig als beschreven in de LP. Er is vreselijk veel verkeer en daarom is het erg onaangenaam om rond te lopen in de smalle straatjes: het stinkt en is lawaaiig. Niets van de aanbevolen nostalgische en ouderwetse sfeer gemerkt. Zou het zo veranderd zijn sinds de reisgids uitkwam (2003)? Affijn, ik heb het lijstje afgewerkt;-) (hoezo blasé van het reizen?;-p)

's Avonds huiswerk gemaakt, met Heleen en Joff aan de keukentafel gekletst en daarna op tijd (22.00 uur!) naar bed.

Door naar dag 5

FOTO's week 1