maandag 31 juli 2006

Eten: drie maaltijden per dag, gisteravond m'n eerste diner: pasta met vis (jawel) en vooraf een soort aardappelsoep en toe een stuk chocolade-cake. Vanmorgen ontbijt: twee geroosterde bruine boterhammen met jam, thee (echt wel) en een heerlijke smoothie. De lunch van vandaag was een rijk gevulde aardappel-rijst soep met een groot stuk watermeloen. Ik geloof dat ik het wel ga overleven;-)

Vanmorgen om kwart over acht samen met Heleen naar de school gelopen en m'n eerste lessen Spaans gehad: eerst grammatica van profesora* Maribelle, maar omdat ik uit had gelegd dat ik graag zoveel mogelijk wou converseren, nam ze me mee naar de nabijgelegen markt (soort waterloopplein, maar dan met ecuadoriaanse kleren etc) terwijl we ondertussen spraken over familie, reizen enzo. Daarna hebben we nog verschillende werkwoorden doorgenomen en na in totaal twee uur was het tijd voor de officiele conversatie-les in een groepje met Gil en Tom uit Luxemburg, olv profesora Maria Menes. Weer twee uren vol leuke en leerzame gesprekken, ik leer me suf en heb zelfs huiswerk opgekregen. Eeeep.

Ben zojuist -na de lunch- eerst naar die eerder genoemde markt gegaan om een tas te kopen die minder ruimte inneemt dan m'n daypack. Ook ziet deze hippe balso* er minder toeristisch uit (ik val als reus hier al genoeg op;-)

Mocht van mezelf ook even naar internetcafé om familie te mailen dat ik goed ben aangekomen.

Na wat onzekere uren gisteravond voel ik me inmiddels erg prettig. Spaans gaat nu al beter en al blijft het vooralsnog vooral hakkelen, ik heb er vertrouwen in en iedereen is erg aardig. Ook is het erg fijn om een vaste plek te hebben: ik heb een waanzinnige twee persoons kamer met eigen badkamer (douche, wastafel en wc - waar overigens geen papier in mag, dat gooien we gebruikt en al in de prullebak, die gelukkig elke dag geleegd wordt, Rosa is erg van de schoonmakerige en opruimerige;-) en een eigen sleutel van het appartement.

Yep, ik ga het wel twee weken volhouden hier;)

Door naar dag 3

FOTO's week 1