zondag 30 juli 2006

Quito, Ecuador
Reis verliep voorspoedig, alle overstappen gingen prima, ik vond zelfs een bankje om te overnachten op JFK gisteravond!Bij overstap in Panama vanmorgen ontdekte ik dat ik best wel groot ben, toevallig. De toiletten op het vliegveld waren half zo hoog als 'thuis' en ik kon zowaar over de hele rij wachtende dames heenkijken:-)

Aangekomen op vliegveld in Quito stond er ...niemand op mij te wachten, maar behulpzame info-dame begeleidde me naar taxibalie die ook fungeerde als hulppost voor domme toeristen die geen spaans spreken. Chica* daar heeft voor mij de school en vervolgens directeur gebeld die meldde dat ik pas maandag werd verwacht... Maar gelukkig was er wel een adres waar ik nu naartoe kon. Dat bleek het huis van Cesar Pastor, de directeur van de school, die zich verontschuldigde voor het misverstand. Ik mocht gebruik maken van de douche terwijl hij op zoek ging naar mijn gastgezin.

Gevonden: ik logeer bij Rosa de Bravo, in een appartementencomplex op de hoek van Cordero en Jose Tamayo met waanzinnig uitzicht op de bergen en op loopafstand van de school. Behalve ondergetekende logeren er nog een Helene uit Denemarken -die al een deel van Zuid-Amerika heeft bezocht en al een lekker mondje Spaans spreekt- en Joff uit Canada die een vrijwilligers-programma in een health-clinic voor niño's* volgt. Ook hij spreekt al aardig Spaans. (en heeft waaaanzinnig lange wimpers, eep)

Zucht. Ik heb erg veel moeite woorden te vinden, al versta ik Rosa best okay, zodra ik zelf iets moet zeggen, kom ik nergens op, grumble. (Rant in livejournal about this ~CSI-related ** ~)

*ha: toch al twee woordjes español;)

Door naar dag 2

FOTO's week 1