woensdag 23 december 2009

De wandelroute naar de noodhalte is nog steeds volledig bedekt met sneeuw. Ik had vandaag gepland om m'n kerstpakket mee naar huis te dragen. Dat ging toch zonder glibberen.
Maar op de fiets vanaf de bus was een ander verhaal. De ringweg was vreselijk druk; er was een of ander feestelijk iets met vuurwerk in het stadion waardoor er een enorme file was met allemaal sukkels van bestuurders die nog even door het rode licht kruipend de kruispunten volledig blokkeerden. Met een doos op de fiets is het onhandig om een noodstop te maken en ik ging tot twee keer toe in de sneeuw onderuit waarbij het kerstpakket hardhandig op de grond terecht kwam.
Het was deze keer dus nog spannender om het open te maken.

Ook een avontuur: de slager had sukadelappen aan het biologische assortiment toegevoegd. Die herinner ik me van oma K., die dat draadjesvlees perfect kan maken. De laatste keer dat ik me er aan waagde, eindigde ik met twee kleinde verkoolde, verpieterde stukjes vlees. Deze keer dus een beter oogje in het zeil gehouden en water en boter wanneer nodig aangevuld. Zie hier het resultaat!

De lappen zijn voor later, avondeten was rest bami aangevuld met javaanse sate-balletjes uit blik:)