zaterdag 16 september 2006

Lieve NS
Beste NS
Geachte NS
NS,

ik had nog best volgens schema thuis kunnen komen, ondanks dat verlate vertrek vanuit Den Haag (na een geslaagd dagbezoek aan Jaap en Gayleen voor bewondering van appartement, uitdelen van souvenirs en cadeaus plus aanschaf van een slaapkamerlamp, waarvan ik binnenkort een foto zal laten zien). Want meestal worden die tien minuten nog voor de overstap in Amersfoort weer ingehaald en daar had ik dan ook deze keer volop vertrouwen in...
Maar dan moet je niet een wissel van machinist plannen in Utrecht met een vers exemplaar dat daar vanuit een andere trein moet komen. Want als die trein dan vertraagd is, volgt zo'n genante omroep van de conducteur (m&/v!), dat we niet kunnen vertrekken wegens gebrek aan machinist. Zucht.
En als die man dan twintig minuten later eindelijk aankomt, is er geen redden meer aan: die aansluiting in Amersfoort blijft geen half uur wachten. Wel handig dat het dan inmiddels tijd is voor de volgende trein. En grappig dat die wel op tijd reed. Maar mooi dat ik een half uur later dan gepland thuis was. Dus.

Dat plan van een tijdje terug, dat 'rondje om de kerk', ligt dat nog ergens? Ga maar zoeken, dat lijkt me nou handig: een machinist die gewoon z'n vaste route rijdt.
Sukkels.