zaterdag 13 mei 2006

Vraagje: waarom exploderen wortels in de magnetron?

Ja, het is weer weekend, dan mag ik ook in dit blog CSI noemen. Deal with it.
Vanavond oude CSI op RTL 5: aflevering "Bad Words" (S4ep19 om 21.00 uur) Als je kijkt (en dat doe je natuurlijk trouw elke week;) let dan even goed op wat Nick zegt tegen Greg wanneer hij hem bedankt voor z'n hulp... en laat mij even weten wat je hoort (=groot discussie-punt, ben benieuwd wat de ondertitelaar er van maakt... Ik wil uiteraard de originele Engelse tekst;-)

Voor degene met een goed antwoord op wortel- of CSI-vraagstuk maak ik een persoonlijk web-icon (niet noodzakelijkerwijs van CSI;-) Voorbeelden van mijn creaties vind je in m'n IconCorner, maar ik doe ook verzoekjes. (Niet allemaal tegelijk!)

2 Comments:

At 5/15/2006 08:37:00 p.m., Anonymous Anoniem said...

niemand? then i'll try:
rauwe worteltjes hebben vermoedelijk dichter bij de kern meer watermoleculen dan aan het oppervlak. als deze moleculen door de elektromagnetische straling opwarmen. en meer naar de buitenkant van de wortel is de struktuur voldoende dampdicht, dan bouwt er een druk op. eigenlijk dus hetzelfde wat er bij een ei gebeurt.
in ieder kookboek zie je trouwens als advies voor worteltjes in de microwave: in plakjes snijden!
ps: ik hoef geen icon;-)

 
At 5/15/2006 11:44:00 p.m., Blogger BeeLikeJ said...

Geen Icon? Zeker weten? Dan zal ik eens bedenken of ik iets anders leuks voor op je computer kan creëren *g*

Bedankt voor je uitleg, ik vermoedde al dat het ei ter sprake zou komen, maar snapte niet helemaal hoe dat dan op wortels van toepassing is.

 

Een reactie posten

<< Home